Materiaalipankin käytännönläheiset työkalut auttavat esimerkiksi oppimisvaikeuksien tunnistamisessa ja puheeksi ottamisessa, työtä sujuvoittavien apuvälineiden valinnassa sekä saavutettavan viestinnän kehittämisessä. Sisällöt on suunnattu erityisesti työnantajille, esihenkilöille ja henkilöstöhallinnon ammattilaisille.
Kuntoutussäätiön kysely tarjoaa mahdollisuuden kertoa, mitä tukea ja palveluja juuri teidän järjestönne kaipaa. Kyselyyn vastaaminen kestää noin 10 minuuttia, ja jokainen vastaus auttaa meitä kehittämään järjestöjen toimintaa edistäviä ratkaisuja – kyselyyn vastataan nimettömästi.
Kuntoutussäätiön uudessa hankkeessa kehitetään toimintamallia ja koulutusta, joiden avulla ikääntyviä kohtaavat sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset jaksavat paremmin nykyisessä työpaikassaan tai pystyvät palaamaan työhön.
Yritys – onko teillä käyttämättömiä digivälineitä? Lahjoita ne meille kuntouttavan työtoiminnan asiakkaiden käyttöön!
Kuntoutussäätiö kutsuu yritykset mukaan vaikuttamaan Kuntoutussäätiön työllistymistä edistävään kuntouttavaan työtoimintaan tavaralahjoituksella.
Kuntoutussäätiö on ollut jo useamman vuoden aktiivisesti mukana edistämässä yhteiskunnallisten innovaatioiden syntymistä Suomessa.
Nuorten mahdollisuudet ammatilliseen kuntoutukseen turvattava – Kuntoutussäätiö kuultavana nuoren ammatillisesta kuntoutuksesta
Kuntoutussäätiö oli eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan kuultavana 14.10.2024.
Uusi tutkimushanke: Ammatillisessa koulutuksessa opiskelevien aikuisten oppimisvaikeudet, tuen saanti sekä opiskelu- ja työelämäpolut
Kuntoutussäätiössä on käynnistynyt uusi tutkimushanke, jonka kohderyhmänä ovat ammatillisessa koulutuksessa opiskelevat tai siellä opiskelleet oppimisvaikeuksia kokevat aikuiset.
Verkostoissa tehdään tärkeää työtä ihmisten kuntoutumisen ja toimintakyvyn tukemiseksi. On tärkeää turvata järjestöjen toimintaedellytykset myös jatkossa.
Koto-osaajat – Kielitietoisen ohjausosaamisen ja kotoutumisen työotteen kehittämishankkeessa lisätään kotoutumisen parissa työskentelevien ammattilaisten ja asiantuntijoiden kielitietoisen ohjaamisen osaamista.
Syyskuun asiakasohjelma Digipajalla muodostui muun muassa ohjeista rutiinien muodostamisen ja ahdistuneisuuden teemojen käsittelystä sekä muistin toiminnan pohdinnasta.