Uutiset

Tiedote: Kuntoutussäätiö realisoi kiinteistöomaisuuttaan ja keskittyy entistä vahvemmin perustehtäväänsä

7.4.2020

Kuntoutussäätiö myi 6.4.2020 Pakarituvantie 4:ssä sijaitsevan kiinteistön ja tontin vuokrasopimuksen hallintaoikeuden Hoivatilat Oyj:lle. Hoivatilojen on tarkoitus rakennuttaa tontille uudisrakennus. Kiinteistökaupan taustalla on säätiön halu keskittyä entistä vahvemmin perustehtävänsä toteuttamiseen luopumalla peruskorjaustarpeessa olevasta isosta kiinteistöstä.– Kuntoutussäätiön toiminnan ydin on ollut sen perustamisesta vuodesta 1945 lähtien kuntoutuksen tutkimus- ja kehittämistoiminta, toteaa säätiön hallituksen puheenjohtaja Antti Mykkänen. Kiinteistökauppa mahdollistaa keskittymisen ydintoimintaan, ja toimintaan liittyviä riskejä hallitaan aiempaa paremmin, Mykkänen jatkaa. Kuntoutussäätiö jää kortteliin uudisrakennuksen vastapäätä oleviin omistamiinsa toimitiloihin. Säätiöllä on toimitiloja vajaat 900 neliötä osana Suurkartanon asunto-osakeyhtiötä. Säätiön toimitusjohtaja Soile Kuitusen mukaan uudisrakennushanke tarjoaa säätiölle kiinnostavia mahdollisuuksia kartoittaa myös uusia kumppanuuksia ja yhteistyötä.– Olemme tehneet alue- ja naapurustotyötä Malminkartanossa, ja mallintaneet tätä myös muille alueille hyödynnettäväksi. Säätiötä kiinnostavat uudet tavat lisätä ihmisten hyvinvointia, terveyttä ja osallisuutta naapurustoissa, osana sosiaalisesti kestäviä kaupunkeja, Kuitunen sanoo. Kuntoutussäätiö on vuonna 1945 perustettu yksityisoikeudellinen säätiö, jossa työskentelee noin 50 korkeasti koulutettua kuntoutuksen asiantuntijaa. Säätiössä toteutetaan vuosittain yli 30 hanketta, koulutetaan alan asiantuntijoita, konsultoidaan kuntoutukseen liittyvissä kysymyksissä, toteutetaan arviointeja sekä tuotetaan palveluita, joilla autetaan kuntoutujia vahvistamaan elämänhallintaansa sekä pääsemään työhön ja koulutukseen. Kuntoutussäätiön hallinnossa ovat edustettuina SAK, EK, työeläkevakuuttajat Tela, kuntasektori sekä sote-alan järjestöjä. Kuntoutussäätiön liikevaihto vuonna 2019 oli reilut 5 miljoonaa euroa. Siitä Veikkausvoittovaroja oli noin 1,7 miljoonaa euroa.

Kuntoutussäätiön toimitusjohtaja Soile Kuitunen puh. 044 7813117

Hoivatilojen varatoimitusjohtaja Riku Patokoski puh. 040 5105475