Kuvaus
Kuntoutussäätiö on ottanut käyttöön asiakaslähtöisen mittaamisen osana kuntouttavaa työtoimintaansa, mikä tukee palveluiden vaikuttavuutta sekä asiakkaiden että organisaation näkökulmasta. Tämä lähestymistapa auttaa Kuntoutussäätiötä kehittämään toimintaansa entistä tietopohjaisemmin.
Tähän asti kuntouttavan työtoiminnan vaikuttavuutta on mitattu Suomessa pääasiassa asiakkaiden jatkopolkuja kartoittamalla. Vaikka tämä on tärkeää ja oleellista tietoa toiminnan vaikuttavuuden näkökulmasta, se kertoo vain osatotuuden palvelun vaikutuksista.
Kuntoutussäätiön asiakaslähtöinen mittaamismalli osoittaa, miten hyvinvointia tukevia palveluja voidaan kehittää asiakasnäkökulma huomioiden ja tietopohjaisesti.
Lue lisää julkaisusta! Nappi PDF-tiedostoon löytyy yläotsikon alapuolelta "Avaa tiedosto".
Voit tutustua #OlenArvokas -kampanjan kaikkiin tuotoksiin helposti täältä.
Kuntoutussäätiön koordinoima #OlenArvokas-kampanja tuo esiin tuen merkityksen heikommassa asemassa olevien henkilöiden arjessa. Kampanjalla korostetaan oikeanlaisen tuen tärkeyttä.
#OlenArvokas-kampanjaa ja sen aikana tuotettavia tietopaketteja toteutetaan yhteistyökumppanien kanssa. Tietopakettien avulla pyritään vaikuttamaan päätöksentekoon tutkitun tiedon ja vaikuttavien kokemustarinoiden kautta. Tämä kampanja vahvistaa SOSTE Suomen sosiaali- ja terveys ry:n #OnneksiOnJoku-kampanjaa.
Kuka tahansa voi osallistua #OlenArvokas-kampanjaan jakamalla oman tai yhteisönsä tarinan ja käyttämällä #OlenArvokas-hashtagia sosiaalisessa mediassa!
Kampanjan aikana tuotamme tiiviit tietopaketit seuraavista aiheista:
- 14.11. - Asiakaslähtöinen mittaaminen avaa tien vaikuttavampaan toimintaan
- 21.11. - Erilaiset oppimisen tukimuodot töissä tai opinnoissa voivat olla vipu kohti toimivampaa työelämää
- 28.11. - Kansalaisyhteiskunta mahdollistaa tarinat, joita emme muuten kuulisi
- 5.12. - Työyhteisön vastaanottokyky tukee onnistunutta työhön paluuta
- 12.12. – Sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävä työelämä