Eettinen asiakkaan kohtaaminen – narratiivisesti ja ratkaisukeskeisesti
05.05.2017 | Helsinki | 350 € (ALV 0%)
Ilm. viim.
17.04.2017
Perustiedot
Tavoite
Mitä on eettinen ja tuloksellinen ihmisen kohtaaminen? Koulutuksella saat käytännön työvälineitä hyvään vuorovaikutukseen niin arkielämän kontakteissa kuin vaativissa asiakastyön tilanteissa.
Koulutuksen johtolankana ovat eettiset kysymykset asiakkaiden ja ammattilaisten välisessä vuorovaikutuksessa.
Teemoja ovat asiantuntijuuden ymmärrys ja valtakysymykset, hyvän kontaktin luominen, tavoitteisiin, ratkaisuihin ja uusiin näkökulmiin perustuvat narratiiviset ja ratkaisukeskeiset lähestymistavat.
Lisäksi avataan ymmärrystä omista arvoista, arvomaailmojen kohtaamisista ja asiakkaan tukemisesta hänen oman elämäntarinansa asiantuntijana.
Kohderyhmä
Asiakastyötä tekeville nuorisotyön, koulutuksen, sosiaali- ja terveydenhuollon, TE-hallinnon, kuntoutuksen ja sosiaalivakuutuksen ammattilaisille. Koulutukseen ovat tervetulleita kaikki vuorovaikutuksen eettisyydestä kiinnostuneet.
Kouluttaja
Ville Salonen, perhe- ja psykoterapeutti (Valvira, Kela), työnohjaaja, kouluttaja
Ilmoittaudu koulutukseen
Ohjelma
9.00
Aamukahvi ja ilmoittautuminen
9.10
Avaus
Koulutusvastaava Julia Anttilainen, Kuntoutussäätiö
9.15
Koulutuspäivän tavoitteet
9.30
Ihmisen kohtaamisen taidot
Kuulluksi ja näkyväksi tulemisen tarve ja kokemukset
Mitä on asiantuntijuus? Vallankäytön kysymyksiä
10.30
Tarinoiden merkitys muutoksessa
Narratiivisuus lyhyesti
Ongelmatarinoista vaihtoehtoisiin tarinoihin
11.15
Lounas
12.15
Pienryhmätyöskentely
Asiantuntijuuden eettiset haasteet
Haasteelliset asiakastilanteet
Ryhmätyöskentelyn purku
13.30
Kahvitauko
14.00
Tavoitteellisuus ja tulevaisuuteen suuntaaminen
Mistä tietää tavoitteiden olevan hyviä?
Ratkaisukeskeisen toimintamallin työkaluja
16.00
Koulutuspäivän päätös
Ilmoittaudu koulutukseen
Lisätietoja
Tiedustelut ja ilmoittautumiset koulutuksiin
Koulutussihteeri Pirjo Kuoppala
puh. 040 8230 058
pirjo.kuoppala@kuntoutussaatio.fi
Peruutukset
Peruutuksesta on aina ilmoitettava. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osallistumismaksusta.
Kaksi arkipäivää ennen koulutusta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Esteen sattuessa osallistujan voi vaihtaa.
Jaa sivu!