Kehittäjäasiakkuus – yhteistä palvelujen muotoilua (työryhmä 1)
Palvelujen kehittämisessä on asiakkaan kokemus alettu kokea yhä tärkeämmäksi. Tarkoituksena on yhdistää järjestelmän tai asiantuntijan näkemys asiakkaan näkemykseen palvelun merkityksestä ja toteutuksen tarkoituksenmukaisuudesta. Kehittäjäasiakkuuden avulla pyritään rakentamaan palveluja, jotka ovat mielekkäitä niin järjestelmän kuin asiakkaankin kannalta. Työryhmässä pohditaan erilaisia tapoja toteuttaa kehittäjäasiakkuus.
Puheenjohtaja
Tutkija Jouni Puumalainen, Kuntoutussäätiö
Ohjelma 7.6.2018
13.00 Johdattelu työryhmän toimintaan / Jouni Puumalainen
13.05 Kehittäjäasiakkaan ääni erityislasten ja ikäihmisten omaishoidon kehittämistyössä / kehittäjäasiakas Kari Kähkönen ja Pirkko Huotari, Etelä-Savon asiakaslähtöinen palveluohjausverkosto ja osaamiskeskus omais- ja perhehoitoon (OSSI) -hanke
13.30 Vertaisohjaajan ja työntekijän työparityöskentely / kehittämissuunnittelija Hede Kumpulainen ja vertaisohjaaja Jemina pdf, Tukikohta ry:n ja A-klinikkasäätiön Osis-toiminta
13.55 Käytännön kokemuksia: Näin kokemusasiantuntijan ja tutkijan yhteistyö onnistuu kehittämishankkeessa / kehittäjä-kokemusasiantuntija Petri Hälikkä ja tutkija, uuden työn muotoilija Maari Parkkinen, Kuntoutussäätiö pdf | Lue Petrin bloggaus aiheesta!
14.20 Kahvi
14.50 Savuttomuuskoutsi tukena mielenterveys- ja päihdekuntoutujan tupakoinnin lopettamisessa / Erityisasiantuntija Patrick Sandström, Filha ja kokemusasiantuntija Markku Forström, Mielenterveyden keskusliitto pdf
15.15 Paneelikeskustelu: Kokemusasiantuntija palveluiden kehittäjänä
16.00 Päätös
Jokaisen puheenvuoron loppuun on varattu aikaa kysymyksille ja keskustelulle.


Lisätietoja Kuntoutuspäivistä
Anttila Johanna
Tietomuotoilija, kehittämiskoordinaattori, Kuntoutus-lehden tilaussihteeri
040 739 7183 | johanna.anttila@kuntoutussaatio.fiJaa sivu!